Zwangerschapsyoga

 

Eva - zwanger

Foto: Marjon Zijlstra Fotografie

Zwangerschapsyoga stelt de beleving van de zwangerschap centraal. Het uitgangspunt is daarbij dat de zwangerschap en bevalling natuurlijke processen zijn. Elke vrouw heeft het in zich om een kindje ter wereld te brengen. Tijdens de lessen is er aandacht voor:

  • oefeningen en houdingen,
  • adem,
  • concentratie,
  • ontspanning en massage,
  • informatie over de zwangerschap, de bevalling en de kraamtijd.

De lessen hebben elke maand een eigen thema: ontspanning, concentratie of kracht. De adem loopt als rode draad door alle lessen heen.

Ga naar het lesrooster voor lesdagen en -tijden.

Partnerlessen

Elke laatste les van de maand is een partnerles. Je partner is immers ook in verwachting van jullie kindje!
De partnerlessen hebben een praktische insteek en er is aandacht voor de rol van de partner tijdens de zwangerschap, de bevalling en kraamtijd.

Voordelen van zwangerschapsyoga

Zwangerschapsyoga is een mooie combinatie lichamelijke en geestelijke aandacht voor je zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Dit heeft de volgende voordelen:

  • Bewust beleven van je zwangerschap, samen met je partner.
  • Meer vertrouwen in je lichaam en versterking van je intu├»tie.
  • Goede voorbereiding op de bevalling.
  • Volledige zwangerschapscursus – geen aanvullende cursus nodig.

Praktische informatie

  • Je kunt met zwangerschapsyoga beginnen als je minimaal 14 weken zwanger bent. Bij voorkeur begin je voor week 20.
  • Je kunt doorgaan met de lessen tot aan de bevalling.
  • Instromen kan in de eerste les van de maand.
  • Elke laatste les van de maand is een partnerles.
  • Veel (aanvullende) zorgverzekeringen vergoeden zwangerschapsyoga.
  • Na je zwangerschap is er nog een cursus Postpartum yoga.